1. Myšky
CO PROŽIJEME V květnu u MYšek
Akce :
1.5. státní svátek
15.5. Teátr Pavla Šmída v MŠ - Větrná pohádka
Věnujeme se těmto kompetencím
-
všímá si dění i problémů v bezprostředním okolí
-
Chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí.
-
Dokáže vyjadřovat a sdělovat své prožitky.
-
Chápe, že nespravedlnost, ubližování, agresivita a násilí se nevyplácí a že vzniklé konflikty je lépe řešit dohodou.
-
Průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu.
Naplňujeme očekávané výstupy
-
Pohybovat se rytmicky, doprovázet pohyb zpěvem.
-
Provádět jednoduché úkony s výtvarnými pomůckami.
-
Sledovat a zachytit hlavní myšlenku příběhu.
-
Rozvíjet interaktivní a komunikativní dovednosti.
Svátek rodiny
-
Maminka má svátek.
-
Vyrábíme maminkám přáníčko.
-
Jaká je moje maminka?
-
Jak vypadá moje maminka?
-
Domácí činnosti - Vyjmenujeme pracovní činnosti, které dělá maminka doma, rozhovory o práci maminky/rodičů v domácnosti.
-
Pantomima „Hádej, co dělá maminka?“
-
Kdo ještě patří do tvé rodiny? Které další členy rodiny umíš vyjmenovat? Diskutujeme na téma příbuzenských vztahů.
-
S čím pomáháš mamince a jak?
-
Kde bydlím?
-
Sbíráme korálky pro maminku.( „Maminečka na bále, poztrácela korále. Já je najdu, já je znám, podle barev posbírám“.
JARO V TRÁVĚ
-
Pozorování života v trávě.
-
Poznáváme kamarády z hmyzí říše.
-
Chytáme do kelímku s lupou hmyz pro pozorování a následné vpuštění zpátky do přírody.
-
Budeme hledat očima (sedmikrásku, hnízdo, kvetoucí strom,..), dotekem (kůru stromů, kamen, trávu,..) a poslouchat (zpěv ptáků, bzukot včel, tekoucí vody,..)
-
Životní cyklus motýla.
-
Pracovní list na procvičení grafomotoriky.
-
Taneček ,, Beruško půjč mi jednu tečku“
-
Omalovánky.
-
Čteme pohádku ,, O krásné květině“.
-
Výroba na téma.
-
Nová básnička a písnička.
-
Trénujeme na jarní besídku.
DOPRAVA
-
Jakými dopravními prostředky můžeme cestovat?
-
Co je mapa a k čemu slouží?
-
Jak se dopravuješ do školky?
-
Pohybová hra ,,Na auta“
-
Pojmenování a popis dopravních prostředků podle obrázků.
-
Výlet po okolí školky, také k řece Vltavě.
-
Pracovní list.
-
Jaké dopravní prostředky můžeme v Praze vidět (lodě, tramvaje, metro, autobusy, auta, kola,..)