1. Myšky

 CO PROŽIJEME V květnu u MYšek

 Akce :

1.5.  státní svátek

15.5. Teátr Pavla Šmída v MŠ - Větrná pohádka

Věnujeme se těmto kompetencím

  • všímá si dění i problémů v bezprostředním okolí

  • Chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí.

  • Dokáže vyjadřovat a sdělovat své prožitky.

  • Chápe, že nespravedlnost, ubližování, agresivita a násilí se nevyplácí a že vzniklé konflikty je lépe řešit dohodou.

  • Průběžně rozšiřuje svou slovní zásobu.

 

Naplňujeme očekávané výstupy

  • Pohybovat se rytmicky, doprovázet pohyb zpěvem.

  • Provádět jednoduché úkony s výtvarnými pomůckami.

  • Sledovat a zachytit hlavní myšlenku příběhu.

  • Rozvíjet interaktivní a komunikativní dovednosti.

Svátek rodiny

  • Maminka má svátek.

  • Vyrábíme maminkám přáníčko.

  • Jaká je moje maminka?

  • Jak vypadá moje maminka?

  • Domácí činnosti -  Vyjmenujeme pracovní činnosti, které dělá maminka doma, rozhovory o práci maminky/rodičů v domácnosti.

  • Pantomima „Hádej, co dělá maminka?“

  • Kdo ještě patří do tvé rodiny? Které další členy rodiny umíš vyjmenovat? Diskutujeme na téma příbuzenských vztahů.

  • S čím pomáháš mamince a jak?

  • Kde bydlím?

  • Sbíráme korálky pro maminku.( „Maminečka na bále, poztrácela korále. Já je najdu, já je znám, podle barev posbírám“.

JARO V TRÁVĚ

  • Pozorování života v trávě.

  • Poznáváme kamarády z hmyzí říše.

  • Chytáme do kelímku s lupou hmyz pro pozorování a následné vpuštění zpátky do přírody.

  • Budeme hledat očima (sedmikrásku, hnízdo, kvetoucí strom,..), dotekem (kůru stromů, kamen, trávu,..) a poslouchat (zpěv ptáků, bzukot včel, tekoucí vody,..)

  • Životní cyklus motýla.

  • Pracovní list na procvičení grafomotoriky.

  • Taneček ,, Beruško půjč mi jednu tečku“

  • Omalovánky.

  • Čteme pohádku ,, O krásné květině“.

  • Výroba na téma.

  • Nová básnička a písnička.

  • Trénujeme na jarní besídku.

DOPRAVA

  • Jakými dopravními prostředky můžeme cestovat?

  • Co je mapa a k čemu slouží?

  • Jak se dopravuješ do školky?

  • Pohybová hra ,,Na auta“

  • Pojmenování a popis dopravních prostředků podle obrázků.

  • Výlet po okolí školky, také k řece Vltavě.

  • Pracovní list.

  • Jaké dopravní prostředky můžeme v Praze vidět (lodě, tramvaje, metro, autobusy, auta, kola,..)